Normstahl
Hörmann
Ditec
Egyéb

...............

Rugó Szerelés
Rugó Vásárlás
Garázskapu javítás, szervíz

...............

Cég információk
Garancia

...............

Kapu javítás

Az oldal szerkesztés alatt.


Garázskapu javítás. Szervíz házilag


Az idejében elvégzett szervíz olcsóbb, mint a javítás.

A javítás alapfeltétele, hogy tudjuk, milyen az ideálisan beszerelt kapu. Keresse meg, vagy töltse le a szerelési utasítást. A javítás ugyanis azt jelenti, hogy a gyártó által előírt állapotot állítjuk helyre.F

Az garázskapu egyik leggyakoribb "hibája" a nyikorgás. Fontos tudni, hogy ez olyan jelenség ami mindenféleképpen elő fog fordulni egy garázskapu nál, mivel a kapu mozog, így az olaj szép lassan el fog tűnni, és azt pótolni kell valamint néhány alkatrészt ki kell takarítani. Tehát a javítás egyszerűen olajozásból és takarításból áll.

A szerviz szerszám és anyag szükséglete:
-Olaj (WD40) ez minden festékboltban kapható, és a háztartásban máshol is jól használható
-Törlőkendő
-És két cseppnyi gépzsír

A szervíz a takarítással kezdődik. Ki kell takarítani a garázskapu sínjeit. Azaz ahol a görgők futnak. Itt felgyűlhet por és egyéb szennyeződés. Tilos a sínekbe zsírt kenni, a legkisebb mértékben sem.A szilikon spréket is kerüljük a szervíz végzésénél, mert némelyiknek olyan adaléka van ami megmarja a horganyfelületet, így a garázskapu rozsdásodni fog. Valamint a por is jobban fog beleragadni. A lényeg, hogy teljesen tiszta legyen. Tehát nedves ronggyal töröljük ki a síneket. Erősebb szennyeződésnél használjunk WD40et. Fujjunk bele a sínbe, közvetlenül szennyeződésre, majd hagyjuk pár percig állni. Ezután száraz ronggyal töröljük szárazra, ha szükséges ismételjük meg.

A szervíz második lépése a kenés helyreállítása. Olajozzuk meg a forgó alkatrészeket. Több ponton is meg kell olajozni a garázskapu alkatrészeit. A görgőket, pontosabban a görgők fém tengelyét kell megfújni. Lentről felfelé haladva az első görgő tartó kétféle lehet. Mindkét esetben olajozónyílás található, a húzórugós garázskapu felül, a torziórugós garázskapu alul olajozható. Az alsó oljoazónyílás esetében, még a mellette található bovden rögzítéstengelyére is fújjunk olajat.

Felfelé haladva a Hörmann garázskapu középső görgői teljesen egyformák, és miden esetben van olajozónyílás. Itt tegyük bele fúvókát, és addig nyomjunk bele olajat amíg egy másik nyíláson, a műanyag görgő és a görőtartó között el nem kezd folyni az olaj. Ha ez koszos, fekete színű akkor addig fújjunk, amíg tiszta olajat nem látunk kijönni.

A Hörmann garázskapu legfelső görgőiből is kétféle van. A húzórugós garázskapu esetében nincs olajozónyílás, itt csak a tengely és a műanyag görgő közé kell fújni olajat. Ne spóroljunk, ez szokott a leghamarabb nyikorogni. A Torziórugós garázskapu esetében van olajozónyílás, de ezt csukott garázskapu esetében nem látjuk, nyissuk fel a garázskaput egy kicsit, vagy tejlesen és egy létráról meg fogjuk látni.

A garázskapu lapjait összetartó pántokon is van olajozónyílás. Ez gyárilag be van zsírozva, és elég szokott lenni évekig, ha itt garázskapu nem ad ki hangot, ne fújjunk bele semmit. De a hang abból jön akkor olajozzuk meg.

A hörmann garázskapu torziós változatánál van legalább egy de szélesebb kapuknál kettő tengelytartó. Ezen nincs olajozónyílás. Egyszerűen, fújjunk a tengely és a műanyag közé olajat. Valamint a garázskapu torziórugóját is le kell fújni olajjal, hogy könnyedén tudjon egymás mellett fordulni

És a két cseppnyi gépzsír. Mivel garázskapu műanyag alkatrészei fémmel súrlódnak javarészt ezért olaj elég szinte mindenhova. De a garázskapu húzórugós változatánál van egy pont ahol műanyag súrlódik műanyaghoz. És ezt hiába olajozzuk. Nem hogy halk nem lesz, de lehet hogy felerősödik a hang. A garázskapu legalsó műanyag görgője és a műanyag bovdentartó hüvely közé gépzsírt kell kenni. a két alkatrészt kézzel kell széthúzni, hogy kellőképp bele tudjuk kenni.
Elméletileg a garázskapu javítás és szerviz ennyiből áll.



A javítás egyszerű! Állítsuk újra a görgőket!

A szerviz, és javítás szerszám szükséglete:
-1 db 13-as villáskulcs
-1 db 10-es villáskulcs

A legalsó görgők közül kétféle van. A húzórugós garázskapu állíthatatlan a görgőkkel van szerelve, de a torziórugós garázskapu görgői állithatóak. Először le kell ellenőrizni hogy egyáltalán szükséges-e állítani rajta. A teszt nagyon egyszerű. Csukjuk le a kaput. Majd a garázskapu lapját a görgő közelében nyomjuk kifelé, az utca felé, rá a tokra. Majd a szabad kezünkkel próbáljuk megforgatni a görgőt. Ha a görgő könnyedén pörög akkor jó. Ne állítsunk rajta. De ha nemsokat tudunk kifelé nyomni a lapon, és görgő szorul akkor állítani kell.

13-as kulccsal oldjuk fel a rögzítő anyát. Ekkor lehetőségünk van az egész görgőtartót mozgatni, vízszintes irányban. A feloldott görgőnél nyomjuk megint kifelé a garázskapu lapját majd a görgőt húzzuk koppanásig befelé,magunk felé, ezután körülbelül 3mmt toljuk megint kifelé majd húzzuk meg az anyát. Ekkor a görgőnek könnyedén kell pörögni. Ezt a folyamatot ismételjük meg a garázskapu miden görgőjénél.

Kivéve a felső kettőnél. Azokat másképp kell beállítani. Kétféleképpen lehet a garázskapu görgőket beállítani. Ugyanis más állása van a motoros működésnél, mint a kézinél. Minden esetben csukott állapotban kell beállítani. Húzórugós-motoros garázskapu esetében a görgőt úgy kell beállítani, a görgőtartó lemezben van két vízszintes vonal.